Monday, August 11, 2008

Storm-Petrels

First photo: Markhams Storm-Petrel, quite big and diagnostic tail. Next photo: White-vented Storm-Petrel, not easy to distinguish from Wilsons Storm-Petrel. But if you see the white on the vent it resolves the problem.
Wilsons Storm-Petrel

Ringed Storm-Petrel

Let's dance...

During the last Lima pelagic 03 of August we saw five species of Storm-Petrel. Here are four of them. Not all of the photos are sharp, but they serve to learn something about the identification of these birds.

2 comments:

Finn Jørgensen said...

Hei du, her treffer du mitt i hjerte av hva jeg liker, pelagic er morsomt for en som ferdes på havet store deler av året! Jeg liker bildene veldig godt og ser akkurat det som jeg er ute etter. Veldig fint vær. Når man fotograferer på disse artene, så må man bare ta veldig mange bilder. Men, man må ikke glemme å se og nyte fuglene. Jeg ser gjerne flere bilder når jeg kommer på besøk.
Mvh
Finn

Tor Egil Høgsås said...

Jo dette er topp, synd det blir en stund mellom slike turer for meg. Måtte kjøre på 400 ASA pga lyset, det var etter hvert ok. men lukkertiden ble ikke rask nok med lavere ASA verdier. Får lete opp noen programmer som kan renske opp litt i bilder med "høy" ASA.

Tor Egil